Zabiegi promocyjne jako wyznacznik funkcjonowania poprawnego, kreatywnego, zapewniającego rezultaty w każdej branży

Posted on 05/09/2019 10:12am

Praktycznie wszystko teraz można sprzedać. Aczkolwiek, aby wszystko móc sprzedać należy się dobrze przygotować. Teraz nie wystarczy mieć produkt, należy jeszcze być świadomym co on sobą reprezentuje, do kogo się odnosi i jak wpłynie na egzystencję kupującego.

fotka - usługi
Source: pixabay.com
W każdej dziedzinie życia idealnie sprawdza się marketing, działanie według znanych schematów daje znaczną szansę osiągnięcia zamierzonego celu. Aby cel zrealizować nieodzownym jest posiadać strategie marketingowe. Jakie? Specyficznie wybrane do potrzeb.

Jeżeli szukasz podobnych informacji na prezentowany temat, to również rzuć okiem na pokrewne serwisy, które podnoszą tę tematykę.

Strategię marketingową można porównać z produkcją filmową, obie rządzą się stałymi schematami. produkcja (zobacz zarządzanie produkcją szkolenia) filmowa złożona jest z sześciu etapów, a więc – etap pierwszy to idea, tutaj bada się wybrany temat, gromadzi koncepcje i każdego rodzaju propozycje, by kolejno dokonać wyboru i zostawić jedynie pierwszorzędne rozwiązania. Drugim etapem jest scenariusz, co interesujące ma on stałą formę właściwie od momentu pojawienia się. Podczas tego etapu często kreuje się pomocnicze ilustracje, fotografie, a nawet wprowadza dźwięki muzyki, dzięki czemu łatwiej sobie wyobrazić nastrój a także tempo poszczególnych scen. Koncepcja to krok kolejny, tutaj odpowiada się na zapytanie „jak”, czyli jak z zebranych materiałów nakreślić charakter i atmosferę filmu. Na tym etapie rozplanowywany jest budżet, wybierane kostiumy, rekwizyty, projektowana scenografia oraz projektowana charakteryzacja, itp. Krok czwarty, to zwrot do scenariusza, tym razem dzielony będzie on na ujęcia. Tutaj nakreślane są, akcja, inscenizacja, wybór obiektywu, ruch kamery, współgranie elementów wizualnych i muzycznych. Przedostatnim krokiem są zdjęcia próbne, w ciągu których operator może zaplanować oświetlenie, zrobić próbne zdjęcia, omówić sceny z reżyserem. produkcja filmowa zamyka się etapem postprodukcji, kiedy to przychodzi moment dla montażystów, na przygotowanie szkieletu filmu a także jego montaż. Strategie marketingowe rządzą się zbliżonymi prawami. Skupiają się głównie na odpowiedzi na cztery kluczowe pytania: co chcemy robić, kiedy, jak oraz za ile. Każda taktyka oparta jest też o cele przedsiębiorstwa, które z kolei opierają się o regułę SMART, która określa, iż cele muszą być konkretne, mierzalne, odpowiednie, dokładne a take umieszczone w konkretnym przedziale czasowym. Nieodzownym jest także ustalenie zadań rynkowych, które koncentrują się na produkcie, jego dystrybucji, cenie i promocji. Funkcjonując według planu, nawet działania twórcze, a może głównie one mają szansę na sukces.

Wszystkie dziedziny życia, działalności, sztuki rządzą się swoimi prawami, ale schemat zezwala na to, by powstał szkielet, kiedy on już jest, można działać twórczo i z rozmachem.